چاپگرهای سه بعدی
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Information Technology و آدرس itsh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 از دهه 1980 تا كنون، تكنولو‍ژي مربوط به اين چاپگرها در حال تحقيق و توسعه بوده‌است. از آنجا كه زمان زيادي صرف پيشرفت دائمي اين تكنولوژي شده‌است، اين اختراع داراي دقت بالايي است. مدل اوليه اين چاپگر توسط يك شركت سوييسي ساخته شد .

نحوه ی عملکرد

 

براي شكل گيري يك مدل سه بعدي، چاپگر ابتدا نياز به يك طرح كامپيوتر(CAD) دارد و بر اساس آن لايه‌هاي بسيار نازك از يك ماده خاص توسط چاپگر روي هم چيده مي‌شوند و جسم مورد نظر پس از لايه نشاني‌هاي متعدد به دست مي‌آيد. ماده اوليه به كار رفته مي‌تواند بصورت مايع، پودر و ورقه‌هاي نازكي از جنس پلاستيك، شيشه، فلز، پليمر و حتي برخي مواد خوراكي باشد. در اين چاپگرها بعد از روي هم قرار گرفتن لايه‌ها، از اشعه ماوراي بنفش استفاده مي‌شود تا محصول به‌دست آمده ساختاري يكپارچه و جامد پيدا كند. اين نوع چاپگرها، بسته به نحوه عملكرد و ابعاد قابل چاپ داراي اندازه‌هاي مختلف بزرگ و كوچك هستند. در زير دو نوع از اين چاپگرها را مشاهده مي‌كنيد.

 کاربرد های این فناوری

 

از اين تكنولوژي ميتوان استفاده‌هاي زيادي كرد اما بارزترين موارد استفاده از اين تكنولوژي توليد بافت‌هاي طبيعي بدن مانند رگ مصنوعي است.  يك شركت در سانفرانسيسكو كه Bespoke Innovation نام دارد ايده جديدي براي استفاده از اين چاپگرها ارائه كرده است.

 

 

 

 

 

 


نظرات شما عزیزان:

محمد
ساعت0:42---27 تير 1392
دنيا بي وقفه در حال پيشرفته.

موفق باشيد.
پاسخ:بله.همين طوره.ما هم بايد با دنيا حركت كنيم و از اين پيشرفت ها عقب نمونيم.


ستاره شمس
ساعت0:21---27 تير 1392
خيلي ممنون از وبلاگ عالي و مطالب جالبتون.
پاسخ:خواهش مي كنم.شما لطف داريد.خوشحال ميشم اگه دوباره به وبلاگم سر بزنيد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

این وبلاگ شامل مطالبی در مورد IT ، علوم مختلف کامپیوتری و پروژه های دانشجویی است. با امید آن که بتوانم به شما عزیزان و دوست داران IT ، یاري برسانم.در ضمن وبلاگ ديگري از من با نام "زندگي با عشق" موجود است كه آدرس آن را ذكر كرده ام. lifestyle2013.blogfa.com
آرشيو مطالب
مهر 1392
شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 شهريور 1391 خرداد 1391